Gør Design & Konstruktion mindre forvirrende
Digitalisering
Litteratur
Programmering
Læring
Tema/emne
D&K kan være forvirrende for studerende, fordi al viden om faget er knyttet op på usorterede brødtekster.
Problemformulering
Hvordan kan grafisk visualisering af D&K forbedre indlæringsevnen og organiseringen af undervisningen på RUC?
Målgruppe
Studerende og lærere på RUC.
Teori
Kategorisering, indlæring og pædagogik, semantik, grafteori og -visualisering.
Metode
Grafisk visualisering.
Semantisk “kortlægning” af begreber introduceret på HumTek - Væsentlige træk i teorier, metoder og modeller.
Interviews med studerende, undervisere og pædagoger om udfordringer i faget.
Resultat
Mange af udfordringerne ved indlæring er forbundet med det operative, og ikke indholdet. Grafisk visualisering kan fungere som både opslagsværk, begrebsliste og mere overskuelig udgangspunkt for at hoppe til kildeteksterne.